usatoday.blogg.se

Befinner oss just nu i Los Angeles, Kalifornien.

The Sunshine State

Publicerad 2014-01-15 19:39:34 i Allmänt,

Igår körde vi ut ur Florida och in i först Alabama, sen Mississippi och slutligen Louisiana. Nu befinner vi oss i New Orleans och ska under denna dag och kväll suga i oss allt vad vi kan av den jazziga atmosfären. För mig, är detta en av de mest spännande stoppen på vår resa. Jag har länge sett fram emot att få befinna mig i denna unika stad. Av det jag hittills sett från motorvägen igår kväll och skymtat från motellbalkongen, kommer jag inte att bli besviken.
 
Men jag vill ägna detta korta blogginlägg åt att hylla delstaten Florida. Hon har tagit hand om oss så väl under de dagar vi varit med henne, hon har värmt oss och hela tiden bjudit oss på minnen för livet. Trots att jag varit i Florida två gånger förut, blev jag lika överraskad och överväldigad av skönheten denna gång, som jag blivit tidigare gånger. Djurlivet, naturen, klimatet, platserna, vyerna... Florida är något alla människor förtjänar att få uppleva minst en gång i livet.
 
...en annan sak alla förtjänar att få uppleva minst en gång i livet är stjärnhimlen över Mississippi. Under våra få timmar längs vägarna där igår, öppnade jag takluckan och lutade mig tillbaka i passagerarsätet, lyssnade på musik och rördes nästan till tårar av hur vackert det ovanför mig var. Fullmånen. Den obegränsade mängden av stora, tindrande stjärnor. Den svarta natthimlen.
 
Lägger upp några sista fina bilder på Florida nedan. Mississippi får vänta tills imorgon, då vi åker tillbaka dit.
Simon Isaksson

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Simon Isaksson

Följ två studenter, bosatta i Los Angeles, som tar sig runt USA med bil! Det kommer att berättas om platser, personmöten och upplevelser från landet på andra sidan Atlanten. Följ Simon Isaksson på Twitter! @1899Simon

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela