usatoday.blogg.se

Befinner oss just nu i Los Angeles, Kalifornien.

Have you ever seen the beauty of the hills of Carolina?

Publicerad 2014-01-07 07:50:27 i Allmänt,

Idag har vi kommit fram till vår gamle goda vän Michael Green. Vi kommer nu att stanna hos honom och hans fru under obestämt antal dagar och försöka uppleva South Carolina på nytt.
 
Som jag skrev igår, och som några vet sedan förut, har Adam och jag spenderat en månad i South Carolina för två sedan. Idag kom vi alltså tillbaka och det kändes märkligt att se allt igen. Och häftigt! South Carolina tillhör verkligen den amerikanska södern och det märks hela tiden.
 
Under de kommande dagarna ska jag göra mitt bästa för att måla en bild för er, så ni förstår hur livet levs här nere.
En urtypisk kyrka i amerikanska södern.
På grund av de overkligt stora mängder vapen som finns här, har en del restauranger satt upp förbudsskyltar mot dem. Sådant ser man inte varje dag i Sverige(!).
Simon Isaksson

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Simon Isaksson

Följ två studenter, bosatta i Los Angeles, som tar sig runt USA med bil! Det kommer att berättas om platser, personmöten och upplevelser från landet på andra sidan Atlanten. Följ Simon Isaksson på Twitter! @1899Simon

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela